WhatsApp 06 15 45 07 98 info@pinterestspecialist.nl
Ik hoor je denken, niet weer een platform om te adverteren. Je adverteert al op Facebook en Instagram en je haalt er eigenlijk niet echt voldoening uit. Je hebt het idee dat het je meer geld en spanning kost dan dat het oplevert. Waarom zou je dan nog een platform gaan gebruiken om te adverteren?

Verschillende redenen om te adverteren op Pinterest

Er zijn verschillende redenen om te gaan adverteren op Pinterest. Een ervan is om je pin een vliegende start te geven. Pinterest gebruik je voor lange termijn marketing. Om succesvol te zijn op Pinterest moet je consistent zijn in je aanwezigheid op het platform. Het werkt niet om de een paar dagen achter elkaar een paar pins te bewaren en vervolgens weer een aantal weken niks te doen.
Maar je hebt natuurlijk soms een pin waarmee je niet kunt wachten tot deze goed zichtbaar is, bijvoorbeeld een pin die:
– tijdsgebonden is
– seizoensgebonden is
– lancering van een nieuw product of nieuwe dienst
Dit zijn goede redenen om je pin een boost te geven door deze te promoten. Hoe vaker je pin tijdens de campagne bewaard of bekeken wordt, hoe groter de kans dat deze ook na de campagne door blijft werken voor je.

Een andere reden is het vergroten van het aantal websitebezoekers.
Je gebruikt Pinterest voornamelijk om het aantal bezoekers naar je website te vergroten. Eigenlijk is het heel logisch, hoe meer mensen je naar je website krijgt, hoe meer mensen je daar kunt overtuigen om over te gaan tot actie. Deze actie kan zijn het aanschaffen van een product of dienst, maar het kan ook zijn het achterlaten van een email-adres. Op het moment dat iemand je pin ziet en daardoor aangetrokken wordt, klikt zij hierop. Bij een gewone pin krijg je dan een vergroting te zien van de pin met een pinomschrijving. In het geval van een advertentie, wordt je direct doorgestuurd naar de URL van de pin, dus naar je website. Het is vanaf dan aan jou om je website op de juiste manier in te richten dat de bezoeker ook overgaat tot actie. Zorg er dus voor dat de bezoeker op een goede landingspagina terecht komt. 

Als ik wil adverteren, hoe doe ik dit dan?

Er zijn tal van trainingen om je te leren hoe je op Facebook moet adverteren. Voor Pinterest zijn deze trainingen er nog niet. Nou ja, niet helemaal waar 😉 De eerste online training gericht op adverteren is er namelijk al wel. Die vind je hier.
Maar ik snap best dat je misschien niet direct een hele training wilt volgen, maar eerst wilt proeven aan het idee dat je kunt adverteren op Pinterest. Daarom heb ik een stappenplan voor je geschreven om aan de slag te gaan met je eerste campagne. Dit stappenplan kun je hier aanschaffen. En het fijne is: als je na aanschaf van het ebook alsnog bedenkt om de training te gaan volgen, ontvang je 50 euro korting op de trainingsprijs.

PS: Het stappenplan is nu als pre-order te bestellen. Bestel je het stappenplan vóór 1 augustus dan betaal je de pre-orderprijs. Op 1 augustus ontvang je dan automatisch het ebook op je digitale deurmat. Nadat je de bestelprocedure hebt doorlopen ontvang je tevens een code om de training met maar liefst 50% korting te volgen. Deze korting geldt voor de eerste 5 aanmeldingen.

Wil je dit artikel bewaren voor later? Bewaar dan deze afbeelding op Pinterest! Vergeet ook niet om mij daar te volgen 😉