WhatsApp 06 15 45 07 98 info@pinterestspecialist.nl

Bied jij met jouw bedrijf (enkel) diensten aan? Ook dan kun jij je bedrijf laten groeien door het inzetten van Pinterest.

Wat is bealngrijk bij het creëren van content voor Pinterest?

Voor Pinterest is het belangrijk dat je regelmatig nieuwe content creëert. Maar ga GEEN content creëren omdat het moet. Creëer content omdat je dat leuk vindt én voor je doelgroep. Door de content te creëren waar je blij van wordt, maak je het niet alleen voor jezelf een stuk makkelijker. Het is ook te merken aan je teksten waardoor je veel oventuigender overkomt bij je doelgroep. Het is helemaal niet nodig om actief te bloggen. Als jij regelmatig nieuwe content aan je website toevoegt, kun je Pintereset inzetten voor je bedrijf.

Creëer verschillende pins met verschillende links

Het doel van Pinterest is om je te laten zien aan je doelgroep, aan potentiele klanten. Je wilt iemand die jou nog helemaal niet kent, leiden naar bijvoorbeeld een gratis training waardoor ze jou leert kennen en uiteindelijk klant wordt.
Als jij je richt op het bieden van diensten heb je eigenlijk drie soorten pins:

  1. Pins die leiden naar een landingspagina. Bijvoorbeeld van een gratis training.
  2. Pins die leiden naar gratis content. Bijvoorbeeld naar een blog of podcast.
  3. Pins die leiden naar een salespage van een dienst met een lage prijs. Pinterest is bedoelt om de bezoekers kennis met je te laten maken. Ook al hebben veel bezoekers op Pinterest een koopintentie, ze zullen niet direct een training bij je aanschaffen van honderden euro’s. Je kunt ze beter verleiden om een mailadres achter te laten en via de mailfunnel deze training verkopen. Een dienst met een lage prijs (bijvoorbeeld 17 of 27 euro) kan wel via Pinterest. 

Waar je de pin ook naar toe laat leiden, zorg ervoor dat de content interessant is voor de bezoeker. En zorg ervoor dat je de bezoeker verleidt om haar emailadres achter te laten.
Door per dienst meerdere pins te maken, zorg je voor variatie op je account, voor regelmatig nieuwe pins. En hiermee voorkom je dat jouw pins gezien worden als spam.
Lees ook dit blog om te zien hoe je met maar 3 stuks aan content voor een maand aan nieuwe pins kunt creëren.

Kijk naar je statistieken

Om te weten welke content je doelgroep aanspreekt en welke niet is het nodig om je statistieken in de gaten te houden.
Je komt er niet achter door het zelf te bedenk of door naar je concurrenten te kijken Alleen je statistieken (binnen Pinterest en Google Analytics) kunnen je vertellen welke content goed gelezen wordt en welke pins zorgen voor verkeer naar je website.
Wat maakt dat jouw ideale klant stopt met scrollen en op jouw pin klikken in plaats op die van anderen?!
Als je daarachter komt, heb je goud in handen!

Creëer pins voor de juiste persoon

Het belangrijkste is dat de pins die jij creëert voor Pinterest de juiste persoon aanspreekt. Je kunt je blind staren op het verkeer naar je website. Maar zeg eens eerlijk .Je kunt toch beter maar 10 kliks naar je webstie hebben, welke alle 10 tot je ideale klant behoort dan 100 kliks, welke geen van alle binnen je doelgroep vallen.

Waarom zou je Pinterest inzetten?

Jouw dienst is ervoor bedoelt om een probleem van je ideale klant op te lossen. En waar ga je op zoek als je ergens een oplossing voor wilt? Precies op een zoekmachine! Je gaat niet op Instagram zoeken naar een oplossing. Op Pinterest wel.
Als jij je pins een titel en omschrijving meegeeft met de juiste zoekwoorden, wordt jouw content wordt redelijk snel getoont aan de bezoekers. Jouw content komt dus snel onder ogen van je ideale klant. En jouw content blijft maanden tot jaren zichtbaar op Pinterest.

Ben jij er klaar voor om jouw berdrijf te laten groeien met behulp van Pinterest?

Ben jij klaar voor de volgende stap in je online marketing? Bij jij klaar voor Pinterest? En kan je hier wel wat hulp bij gebruiken? Kijk dan rustig verder wat ik voor je kan betekenen. Wil je regelmatig tips op je digitale deurmat ontvangen? Schrijf je dan in voor Pinterest Made Easy.